Tarihçe

2014

Türkiye’de bir ilke imza atarak, akıllı telefon destekli pratik ve eğlenceli alışveriş devrini başlatan Mudo, mobil uygulaması ile bu yıl ilk kez düzenlenen “Uluslararası Mobil İnovasyon Ödülleri”nde Perakendede Mobil İnovasyon (Innovation in Mobile by a Retailer) kategorisinde ödüle layık görüldü.

Mudo, uluslararası perakende sektörünün en prestijli ödülü olarak gösterilen “Dünya Perakende Ödülleri” yarışmasında aynı yıl iki farklı ödül kategorisinde finale kalan ilk Türk firması olarak büyük bir başarıya imza attı. “Yılın Çok Kanallı Perakendecisi” ve “Yılın Mağaza Tasarımı” kategorilerinde final için yarışacak olan Mudo, uluslararası arenada Türkiye’yi başarıyla temsil etmeye devam ediyor.

Mudo, Mudo Concept markası ile 2014 yılında da büyümeye devam etmiştir.2014 yılında kapılarını açan, 4.000 metrekarelik satış alanı ile İstanbul’un en büyük Mudo Concept mağazası olma özelliği taşıyan Mall of İstanbul Mudo Concept mağazası göz dolduran mimarisi ve geniş ürün gamı ile dikkat çekmektedir. Mudo Concept’in Türkiye’deki en geniş aydınlatma ve ev tekstili koleksiyonlarının satışa sunulduğu mağazada iç ve dış mekan mobilya ürün gruplarında da aynı iddiayı devam ettirmektedir.

Yine 2014 yılında açılan Mudo Concept Palladium Tower mağazası, 4000 metrekare’ye yayılan satış alanı ile İstanbul Anadolu Yakası’ndaki en büyük mobilya ve dekorasyon mağazası olma özelliğini taşımaktadır. Palladium Tower Mudo Concept, mobilya, mutfak, banyo, aydınlatma, dekoratif ve kişisel aksesuar kategorilerindeki geniş ürün seçenekleri ve göz dolduran mimarisi ile Mudo Concept müşterilerine kusursuz bir alışveriş deneyimi sunmaktadır.

2012

Türkiye’deki büyüme ve yayılma hedeflerini büyük ölçüde gerçekleştirmiş olan Mudo, yurtiçindeki büyümesine istikrarlı bir şekilde devam ederken, Türkiye’deki başarısını yurtdışına da taşıma hedefi ile önceliği fiziksel ve kültürel yakınlığı bulunan ülkelere vermiştir ve ilk franchise ortaklığını Birleşik Arap Emirlikleri’nde gerçekleştirmiştir. Bu ortaklık sonucu ilk mağazasını 2012 Mayıs ayında bölgenin cazibe merkezi olan Dubai Mall içerisinde açmıştır. Dubai Mall Mudo City mağazası, şu ana kadar bir Türk markasının yurtdışında açtığı en büyük “mono-brand mağaza” özelliğini taşımaktadır. Mudo, Dubai’de 1.700 metrekarelik bir alanda teşhir edilen hazır giyim ve dekorasyon ürünleri ile Ortadoğu’nun en önemli alışveriş merkezlerinden birinde, özgün ürünlerini müşterilerle buluşturmaktadır.

2007

2007 yılında ekonominin değişen dinamiklerine en hızlı ayak uyduran kurumlar için düzenlenen Hızlı Balık Ödülleri’nde Mudo, “Mağazacılık ve Satış Zincirleri” kategorisinde ödülün sahibi olmuştur.
“Shop in shop” konseptinden yola çıkarak bir “multibrand lifestyle store” anlayışının yansıtıldığı Mudo City mağazaları başta olmak üzere, Mudo Concept mağazaları, ağırlıklı olarak Mudo grubunun hazır giyim ürünlerine yer verilen Mudo Store’lar ve de Mudo Outlet mağazalarıyla, bugün Mudo, 95.000 metrekarenin üzerinde bir satış alanına sahiptir.

2001

Evlerin ve gardıropların tüm ihtiyaçlarını aynı çatı altında pratik ve keyifli bir alışveriş felsefesi ile müşterilerle buluşturan Mudo City’ler, 2001 yılından itibaren ise Mudo, tamamen Anadolu’da yayılmaya öncelik vermiş ve sırasıyla Antalya, Bursa, Marmaris ve İzmir Mudo City mağazalarının yanı sıra 2012 yılında Bodrum’da sekizinci mağaza açılmıştır.

1998

1998 yılında “Mudo Maslak Garage” girişimi ile Mudo, Türkiye’de öncüsü olduğu bir başka yeniliğe imza atarak o dönemde Türkiye’de yeni başlamakta olan outlet mağazacılığının önünü açmıştır. Eski şirket binasının depo katlarını bir ucuzluk ve fırsat mağazasına çeviren Mudo, diğer firmalardan da ürün desteği alarak bu alanda “Garage Sale – Garaj Satışı” gerçekleştirmektedir.
Ev ve yaşam için her şey felsefesi ile özel bir mağazacılık konseptinin yansıtıldığı Ankara Panora Mudo Concept 5.700 metrekarelik büyüklüğü ile müşterine ev, ofis ve bahçe dekorasyonunda aranabilecek her şeye çözüm sunmaktadır. İstanbul’da ise 4.500 metrekarelik Maslak Mudo Concept mağazası ile aynı alışveriş keyfini yaşatmaktadır. İstanbul’un en önemli semtleri arasında yer alan 2.200 metrekarelik Nişantaşı Mudo Concept ve İzmir’in yine en gözde bölgeleri arasında yer alan 2.450 metrekarelik İzmir Alsancak Mudo Concept’te dekorasyonda arzu edilebilecek tüm ihtiyaçlara cevap bulunabilmektedir

1994

1994 yılından itibaren Türkiye’nin içine girdiği olumsuz ekonomik süreç ve sıkıntıları da göz önünde bulunduran Mudo Üst Yönetimi, dünyada benimsenen “no middle man” felsefesi ışığında kendi mağazalarını açmaya ve müşterileri ile doğrudan buluşmaya önem vermiştir. Bu gelişmeler çerçevesinde Mudo, son 10 yılda mağazacılık konseptini değiştirerek hazır giyim ve dekorasyon ürünlerinin tek bir çatı altında sunduğu Mudo City mağazacılık anlayışı ile 1994 yılında Akmerkez’de ilk Mudo City mağazasını açmıştır.

1990lar

1990’lı yıllarda dünya üzerinde değişen trendleri takiben hazır giyim ürünlerinin en şık tamamlayıcıları olan aksesuarları dikkate alan Mudo, Beyoğlu’nda Mudo Pera adı altında ufak çapta bir aksesuar mağazası oluşturmuştur.
Mudo müşterisinin beğenisi ve desteğiyle gelişen bu girişim, dünya üzerindeki tasarım trendlerini takip ederken her geçen gün ürün çeşitliliğini de artırmış ve bir süre sonra yerini, “ev ve yaşam için her şey”i sunmayı ilke edinen yeni bir markaya, Mudo Concept’e dönüşmüştür. Bugün Mudo Concept; iç ve dış mekân mobilyadan, kişisel aksesuarlara, banyo ve mutfak aksesuarından ev tekstili ürünlerine uzanan on binlerce alternatif sunmaktadır.
Mudo, ilerleyen yıllarda önceliğini, genişleyen ürün yelpazesini bir çatı altında sunabilmek adına daha büyük mağazalar açmak olarak belirlemiş, bunun sonucunda da 3687 metrekarelik Ankara Mudo City ve 4500 metrekarelik Maslak Mudo Concept birbirini takip eden yıllarda müşterileriyle buluşmuştur

1987

1987 yılında, modada şık giyimin yeniden ağırlık kazanmasıyla beraber; modern, rahat, kaliteye önem veren ve giyimine özen gösteren, 25 yaş üstü çalışan kadın ve erkeklere yönelik Mudo Collection markası yaratılmıştır. Aynı yıl içerisinde, Türkiye’de ilk “garment wash” (parça yıkama – parça boya) pantolonlar, Mudo mağazalarında satışa sunulmuştu

1980

Günümüzde olduğu gibi, kuruluş ve büyüme yıllarında da tanıtım ve iletişim çalışmalarına önem veren Mudo, 1980 yılında Türkiye’de “billboard”ları reklam mecrası olarak kullanan ilk marka olmuştur. Mudo’nun ilk billboardları İstanbul Boğazı’nda motorlarla tanıtılmıştır.

1970

Bu girişim, 1970 yılında jean ve spor giyim ağırlıklı ürünlerin yer aldığı Erenköy Mudo Store mağazası ile gelişmeye başlamıştır. Bu mağaza, Mudo’nun mağazacılık alanındaki ilk deneyimi olarak dikkat çekerken bugünlere kadar büyüyerek gelmesini sağlayan dönüm noktalarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır.

1968

1968’li yıllarda Paris’te bulunan Taviloğlu, dünyanın farklı yerlerindeki gençlerin kendilerine özgü stilleri yansıttıkları bir giyim tarzına sahip olduğunu fark ederek, Mudo’nun çağdaş ve kaliteli çizgisinin ilham kaynağını yakalamıştır.

1967

Doğan Gürün’ün ortaklıktan ayrılmasının ardından Mustafa Taviloğlu global trendleri takip etme ayrıcalığı ile bir çok yeniliği markasına taşımayı başarmıştır. Mustafa Taviloğlu, öngörüsü yüksek olan vizyonu ile 1967 yılında ilk baskılı t-shirt satışını yaparak, Türkiye’de faniladan t-shirt kavramına geçişin de öncüsü olmuştur.

1964

1964 yılında iki genç girişimci, Mustafa Taviloğlu ve Doğan Gürün tarafından Fitaş Pasajı’nda kiralanan 12 metrekarelik bir dükkanda, hediyelik eşya, plak ve renkli fanila satışı yapan bir mağaza olarak kurulan Mudo, bugün dünya markası olma yolunda emin adımlarla ilerleyen özgün bir mağazacılık anlayışını yansıtmaktadır.